نقص‌های پوست شما با استفاده از یک کانسیلر مناسب و عالی به‌ راحتی پنهان می‌شوند. و نتیجه استفاده از این ماده آرایشی، داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر خواهد بود. با توجه به تعدد برندها و محصولات متنوع، انتخاب و خرید لوازم ارایشی کانسیلر مناسب پوست شما، کار چندان آسانی هم نیست. با یادگیری معیارهایی مانند نوع، رنگ و روشنی-تیرگی که برای پوست شما بهترین ظاهر و نتیجه را می‌سازد، می‌توانید راحت‌تر و بدون دغدغه، اقدام به خرید کانسیلر مناسب کنید. پس در ادامه این مقاله با گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی اینترنتی همراه باشید تا شما را در این با راهنمایی کنیم

۱-کانسیلر بالم (balm concealer)

برای آرایشگران، آرایش پوست‌های چرب به نوعی یک چالش تلقی می‌شود. زیرا پوست چرب شرایط منحصر به‌ فردی دارد و باید تکنیک‌های خاصی را برای آن به کار برد. مهم‌ترین نکته در خصوص این نوع پوست‌ها توجه به روزنه‌های پوستی و غدد چربی زیر پوست است. برخلاف انواع دیگر کانسیلر، بالم‌ها باعث مسدود شدن روزنه‌های پوستی نمی‌شوند. اگر پوستی چرب دارید مناسب‌ترین گزینه خرید کانسیلر برای شما قطعا نوع بالم و مایع آن است.

کانسیلر مایع

این نوع از مواد آرایشی با توجه به اینکه مایع هستند برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند. علاوه بر اینکه جلوی درخشندگی پوست چرب را می‌گیرند بسیار سبک هستد و شخص به راحتی با وجود یک لایه ظریف و نازک روی صورت، احساس راحتی می‌کند. مانند نمونه بالم، کانسیلرهای مایع نیز، مانع از مسدود شدن غدد چربی و روزنه‌های پوست می‌شوند که از این حیث برای سلامتی پوست نیز مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کنند.

خرید کانسیلر مدادی یا استیکی (stick concealer)

کسانی که جنس پوست خشکی دارند معمولا هنگام آرایش صورت با مشکل مواجه می‌شوند. سالن‌های زیبایی پیشنهاد می‌دهند که اگر پوست خشک یا دارای جوش و آکنه دارید و می‌خواهید با یک لایه نسبتا ضخیم آن‌ها را بپوشانید، بهتر است برای پوشش بهتر پوست از کانسیلرهای مدادی جامد استفاده کنید. این کانسلیر یک لایه نسبتا ضخیم روی پوست می‌کشد، که در نتیجه آن خشکی پوست و حتی آکنه و جوش به‌راحتی زیر این لایه مخفی می‌شود. و پوست را یکدست می‌کند. پس اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید یک لایه ضخیم روی پوست شما را بپوشاند، دفعه بعد که قصد خرید کانسیلر داشتید از نوع مدادی و جامد آن خرید کنید.

۴-کرم کانسیلر (cream concealer)

در این قسمت هم قصد داریم درباره پوست‌های خشک صحبت کنیم. اما با این تفاوت که برخی با وجود داشتن پوست خشک دوست ندارند یک لایه ضخیم روی پوست‌شان حس کنند. در نتیجه پیشنهاد ما به این افراد استفاده از (کرم‌های کانسیلر) است که علاوه بر مرطوب کردن پوست، یک لایه نازک روی پوست تشکیل می‌دهد و ظاهر شما را بهتر نشان می‌دهد.

نکته:

اگر شما پوست نرمالی دارید و مشکل خاصی در بافت پوست شما وجود ندارد، لزومی ندارد که برای انتخاب و خرید کانسیلر نگران باشید. اصولا از هر نوعی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. تنها افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، یا شرایط مختلف پوستی دارند مجبور به استفاده از انواع خاص این ماده آرایشی هستند.