x تبلیغات
گلچهره

موخوره

 یکی از نشانه های موخوره، چند شاخه ای شدن موها و شکسته شدن نوک موها می باشد، یکی از دلایل بلند نشدن مو می تواند دلیل بر وجود مو خوره باشد.

برای اینکه دچار این موارد نشوید هر ۳ ماه یکبار چند سانتی متر نوک موهایتان را کوتاه کنید،همین مقدار برای پاک شدن مو از موخوره کافی است.کوتاهی نیم سانت هر ۳ ماه یکبار کوتاهی محسوب نمی شود، اما باعث بالا رفتن سلامت و مقاومت موهایتان می شود و دیگر نیازی ندارید یک باره تمام موهایتان را کوتاه کنید.

بیشتر بخوانید : شامپو ضد ریزش مو

در زیر مواردی را پیشنهاد می کنیم، تا اگر دچار موخوره شده اید با آن مقابله کنید و آن را از بین ببرید:

۱- تغذیه سالم

کمبود ویتامین ها و پروتئین در بدن باعث می شود بدن برای دریافت این مواد موردنیاز بدن به سراغ موها برود، برای پیشگیری از میوه ها و سبزیجات، غلات، حبوبات و…استفاده کنید تا مواد مغذی کافی در اختیار موها قرار گیرد.کم نوشیدن آب روی خشکی مو اثر بسزایی دارد زیرا مو هم مانند سایر دیگر اعضای بدن نیاز به آب دارد پس روزانه ۶ لیوان بنوشید.

۲- ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر روزی یک بار به صورت دورانی به  بهبود جریان خون کمک می کند.

۳- استفاده از روغن گیاهی

بجای استفاده از سرم مو که فقط باعث مرطوب شدن موی سرتان می شود، بجای آن برای تغذیه و سلامت موهایتان از چند قطره روغن های گیاهی مانند: روغن آرگان، روغن جوجوبا، رون نارگیل

- استفاده از شامپو بدون سولفات

شامپوهای که از سولفات تشکیل شده اند شاید در روز اول موجب براقی مو شوند ولی باعث خشک شدن مو و شکستگی مو می شوند.شامپو را به پوست سرتان بزنید نه نوک موها، کف ایجاد شده تمام موی سر را تمیز می کند.

۵- برس مناسب

برای پیشگیری یا افزایش مو خوره انتخاب یک برس یکی از موارد ضروری می باشد. انتخاب یک شانه چوبی یا برس با الیاف طبیعی باعث پیشگیری موخوره می شود، هر شب قبل از خواب از ریشه  مو تا نوک موها را شانه بزنید اینکار باعث می شود چربی طبیعی پوست سر، کل موهایتان را مرطوب کند.

۶- استفاده مدوام از سشوار

سشوار باعث می شود فیبر مو آسیب دیده و شکننده شود  و چند شاخه شود، پس از روی عادت و روزانه از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.

تهیه درست کردن ماسک جهت رفع موخوره

مواد لازم:

روغن زیتون                  ۳ قاشق غذاخوری

عسل                            ۳ قاشق غذاخوری

سرکه سیب                   ۲ قاشق غذاخوری

عصاره روغنی رزماری       ۲ قطره

روش تهیه:

تمامی مواد را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید سپس آن روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید، بعد از آن موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. مدت زمان ماندن ماسک مو روی سر باید ۲۰ دقیقه باشد و پس از آن ماسک را را شتشو دهید.

منبع : گلچهره

هر آنچه که باید درباره کرم ضد آفتاب بدانید

 به نظر شما چه کسانی باید کرم ضد آفتاب بزنند؟ چه زمانی نیاز است که ما از ضدآفتاب استفاده کنیم؟ آیا کرم‌های ضد آفتاب برای سلامتی مضر هستند؟ آیا برای نوزادان و کودکان‌تان هم از ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟ چه زمانی باید کرم تان را تجدید کنید؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش‌ها و مسائل دیگری هستید که درباره کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد، حتما این مقاله از گلچهره فروشگاه لوازم ارایشی اینترنتی را بخوانید.

چه کسانی به کرم ضد آفتاب نیاز دارند؟

تا به حال از خود پرسیده‌اید که آیا به ضد آفتاب نیاز دارید یا خیر؟ آیا این مسأله را با متخصصان پوست یا کارشناسان زیبایی در میان گذاشته‌اید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی افراد، نیاز دارند. استفاده از کرم ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

خطر ابتلا به سرطان پوست صرف‌نظر از سن، جنسیت و نژاد برای هر کسی وجود دارد. در حقیقت، برآورد شده است که از هر پنج آمریکایی، یک نفر در طول دوره زندگی خود به سرطان پوست گرفتار می‌شود.

چه نوع کرم ضد آفتابی را باید استفاده کنید؟

شاید از خودتان بپرسید در میان انواع و اقسام کرم‌ها بهترین کرم ضد آفتاب کدام است؟ آکادمی درماتولوژی آمریکا یک ضد آفتاب خوب را با ویژگی‌های زیر تعریف می‌کند:

طیف گسترده باشد و از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند،

دارای spf 30 یا بالاتر باشد،

در برابر آب مقاوم باشد.

ضدآفتاب‌هایی که ویژگی‌های فوق را داشته باشند از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و سرطان پوست محافظت می‌کند. با این حال، بهترین ضد آفتاب به تنهایی نمی‌تواند به طور کامل از پوست شما محافظت کند.

چه زمانی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟

اگر می‌پرسید: « چه زمانی باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟»، باید بدانید که همیشه در هنگام خروج از منزل باید از یک کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنید. در تمام طول سال، خورشید اشعه ماوراء بنفش از خود ساطع می‌کند.

حتی در روزهای ابری، تا ۸۰ درصد از اشعه‌های مضر ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به پوست شما نفوذ کند. برف، ماسه و آب نیاز به کرم ضدآفتاب را افزایش می‌دهند، زیرا آنها اشعه‌های خورشید را منعکس ‌می‌کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

هایلایت مو به ۷ سبک متنوع

 هایلایت انواع مختلفی دارد که در این مقاله از گلچهره به معرفی برخی از مشهورترین آنها خواهیم پرداخت:

هایلایت به سبک لولایت

در این سبک از هایلایت مو قسمت بالای مو به رنگ روشن و قسمت پشت رگه های تیره از همان رنگ هایلایت مشاهده می شود. “تابش خورشید” یا لولایت یکی از پرطرفدار ترین سبک های هایلایت میان خانم هاست.

هایلایت به سبک بالیاژ

نقاشی؛ همین کلمه برای توصیف این سبک از هایلایت کافیست، در این سبک هر قسمت از مو را با سلیقه خودتان به هر مقدار که دوست داشته باشید روشن و تیره می کنید.

هایلایت به سبک مش سوزنی

قسمت های کوچک، ظریف و باریک مو نقطه تمرکز این سبک از هایلایت است. مش سوزنی از جمله روش های هایلایت است که هم با کلاه و هم با فویل می توان آن را روی موهایتان اجرا کرد.

هایلایت به سبک چانک لایت

سبک چانک لایت نطقه مقابل مش سوزنی است، تمرکز این تکنیک از هایلایت بر روی دسته های بزرگ و بولد موی شماست.

برای اینکه بتوان به راحتی دسته های بزرگ مو را جداگانه تقسیم کرد، این سبک از هایلایت با فویل انجام می شود.

هایلایت به سبک بیبی لایت

در این سبک از هایلایت موهای اطراف گردی صورت شما، روشن تر از سایر بخش هاست؛ حالتی که در چهره کودکانی که با موهای بلوند متولد می شوند شاهد هستیم.

برای همین هم نام این سبک را بیبی لایت انتخاب کرده اند، روشی که در آن باید برای هایلایت کردن از رگه های مختلف اما نزدیک به هم روشن برای موهای اطراف صورت استفاده کنید.

هایلایت به سبک فراستد

در فراستد، ابتدا موهایتان را بلوند روشن می کنید، بعد برخی از رشته های مو را کاملا مانند یخ بی رنگ می کنید تا این سبک از هایلایت که به افرادی با موهای کوتاه، جلوه جذابی را می دهد، یک نمای زیبا و دلنشین را در ذهن مخاطب تان به یادگار بگذارد.

هایلایت به سبک نواری

کسانی که موهایشان فر یا موج دار است، با هایلایت به سبک نواری، می توانند زیبایی و موج موهای فر خود را بیش از پیش به رخ بکشند.

نام دیگر این سبک از هایلایت روبانی است، و به افرادی که به دنبال یک جلوه ویژه از این سبک هایلایت هستند پیشنهاد می کنیم تا از ریشه های رنگین کمانی استفاده برای هایلایت استفاده کنند.

مواد لیفت مژه

 خرید لوازم آرایشی بهداشتی خوب و با کیفیت همیشه دغدغه دوستداران محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است ، مواد لیفت مژه نیز از این موضوع مستثنا نیست . از این رو در این مقاله از گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین قصد داریم شما را با بهترین مواد لیفت مژه آشنا کنیم.

لیفت مژه یک روش درمانی و طبیعی برای ضخیم کردن مژه های نرمال و داشتن مژه هایی محکمتر، خمیده تر و بلندتر  است.

لیفت مژه یک روش شیمیایی نیست و اثرات مخرب مانند اکستنشن ندارد.

موادی که در لیفت مژه استفاده می‌شوند مواد مختلفی هستند که قسمت عمده آن را کراتین تشکیل می‌دهد. کراتین بر اثر ماندن روی مژه‌ها، تا حدودی به پایه آنها نفوذ می‌کند.

البته برای حالت گرفتن و تأثیر بهتر مواد شیمیایی و گیاهی دیگری هم در کنار کراتین استفاده می‌شود. این مواد باعث می‌شود که مژه ها ضخیم‌تر به نظر برسد.

در این روش قطور شدن مژه ها باعث می‌شود که حالت خمیدگی روبه‌بالا برای مژه های پلک بالا و خمیدگی روبه‌پایین برای مژه‌های پلک پایینی به وجود بیاید. از آنجا که مژه‌ها حالت خمیدگی پیدا می‌کنند این‌طور به نظر می‌رسد که مژه‌ها لیفت شده اند. بنابراین مژههایی که تا پیش از آن جلوی چشم‌ها بودند، به سمت بالا و پایین فر می‌خورد و همین قضیه باعث زیبایی می‌شود. به علاوه فر خوردن مژه ‌ها به سمت بالا و پایین، باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. همین قضیه به لحاظ زیبایی، برای افراد خوشایند است و جذب آن می‌شود .

اگر شما تمایل دارید که خودتان در خانه بر روی مژه های خود این روش را اجرا کنید، به راحتی می توانید دست به کار شوید و با تهیه اقلام زیر، مژه های خود را زیبا و جذاب تر کنید.

لیست مواد مورد نیاز برای انجام لیفت مژه:

محلول شستشوی پلک و مژه

رول سیلیکونی

چسب مخصوص

مواد کراتینه مرحله اول (صورتی)

مواد کراتینه مرحله دو (آبی)

براش مخصوص (با سری نازک)

میله جدا کننده مژه

ریموور

پد زیر چشم

بعد از تهیه این اقلام نوبت به شستشو و پاک کردن تمام سطح پلک و مژه ها با محلول شستشوی پلک و مژه می رسد تا آنها را پاک کنید و هیچ آلودگی و چربی روی آنها نباشد.

سپس پد سیلیکونی را روی مژه های پلک پایین قرار دهید تا به مواد و چسب سیلیکونی، آغشته نگردد.

حالا سیلیکون چسبی یا بیگودی را با دقت به پشت پلک بالا بچسبانید و مژه ها را کاملا شانه بزنید و روی چسب مخصوص سیلیکونی بچسبانید.

با استفاده براش های کوچیکی که درون پک های لیفت مژه موجود هستند، مواد لیفت را به مژه ها بمالید.

بعد از مدتی، مواد اول رو پاک کرده و مواد مرحله دوم را روی مژه ها بمالید. این مواد برای فرم گرفتن کامل مژه ها هستند.

حالا باید مواد مرحله دوم رو پاک کنید و مرحله فیکس کننده را انجام دهید

اولاپلکس تراپی معجزه ای در رنگ مو

 اولاپلکس تراپی یا OlaPlex یک محصول ترمیم کننده جدید آمریکایی وتنها راه درمان موهای آسیب دیده از رنگ و دکلره است. که در این مقاله از گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین قصد داریم به آن بپردازیم

پیوند های دی سولفیدی مو را بازسازی می کند، زمانی که مو در اثر دکلره، رنگ کردن زیاد مو و براشینگ کردن مو آسیب می بیند پیوند دی سولفید شکسته شده و تعداد آن کم تر از حد معمول می شود و پلکس تراپی مو باعث می شود مجدداً تارهای آسیب دیده مو سالم و تقویت شوند.

ترکیبات و فرمولاسیون اولاپلکس کاملا تک بوده و قوی ترین درمان برای بازسازی ساختار داخلی مو است، خیلی ها بر این باور هستند که اولاپلکس روشن کننده مو یا یک ماسک مو و آبرسان برای مو باشد ولی اولاپلکس فقط یک محصول حفاظتی برای براق تر کردن مو است و فاقد روغن است و افرادی که دارای موهای فوق العاده آسیب دیده ای هستند بدون نگرانی و با خیالی آسوده می توانند موهای خود را به هر رنگی بدون اینکه مو آسیب ببیند در بیاورند.

کاربردهای اولاپلکس مو

همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم اولاپلکس تراپی موهای شما را از خشکی و وز شدن محافظت می کند حالا این محصول معجزه گر را در سه جا می توانید استفاده کنید:

استفاده از اولاپلکس در رنگ مو

با استفاده از اولاپلاکس تراپی می توانید بدون استرس رنگ موهای تیره یا شرابی خود را به موهای بلوند و روشن تبدیل کنید و حتی دوام رنگ مو با اولاپلکس نسبت به قبل بیشتر می شود، برای اینکه با شستشوی مو با شامپو رنگ موها کمرنگ نشد و از بین بروند می توانید با اولاپلکس تراپی این مشکلات رو برطرف کنید برای استفاده از اولاپلکس در پودر دکلره باید اکسیدان تان را یک درجه بالاتر ببرید، اگر اولاپلاکس را بیشتر از مقدار مجاز استفاده کنید ممکن موهای شما به خوبی رنگ نشود همچنین در هایلایت مو و بالیاژ مو هم می توانید برای ماندگاری بیشتر رنگ از اولاپلکس استفاده کنید.

استفاده از اولاپلکس در کراتیه کردن مو

توجه داشته باشید که اولاپلکس کراتینه نیست ولی می تواند آسیب های ناشی از کراتینه مو را درمان کند پس لازم است قبل از شروع به فرآیند کراتینه برای بالا بردن مقاومت موها و نتیجه گرفتن بهتر از فرآیند کراتینه مو از این محصول معجزه گر استفاده کنید.

به  عنوان ترمیم کننده مو

آسیب به مو چه با مواد شیمیایی چه با عوامل دیگر فرقی نمی کند باز هم اولاپلکس نقشی در درمان آن دارد اکثر خانم ها آسیب های ناشی از رنگ مو، حرارت و گرمای سشوار، اتو مو و … را بر روی موهایشان تجربه کرده اند اولاپلکس یک روش قوی و درمانی برای تقویت موها و بازسازی موهای خشک و شکننده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم بهداشتی

5.اشتباه رایج در هنگام ریمل زدن مژه ها

 ریمل مژه یکی از پایه های ثابت آرایش است و اغلب خانم ها به مژه های خود ریمل میزنند. ریمل میتواند چشم ها را گیراتر کند و از اگر خانمی به دنبال داشتن یک آرایش ساده است بهتر است از زدن این ماده آرایشی غافل نشود. هرچند که ریمل زدن آسان است اما بسیاری از خانم ها حین اعمال این ماده آرایشی دچار اشتباهات زیادی میشوند. این مقاله از گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین را بخوانید تا ضمن آشنایی با 5 اشتباه رایج در حین ریمل زدن، هیچوقت آن ها را مرتکب نشوید.

اشتباه رایج ۱: پشت سر هم ریمل زدن!

برخی ها به اشتباه فکر میکنند برای داشتن مژه های پرپشت و ضخیم تر پشت سر هم و تا آنجا که میشود باید ریمل زد. این یک اشتباه بزرگ است. گاهی ممکن است تنها با یکبار ریمل زدن مژه ها پر شوند و گاهی نیز باید چند بار اینکار را انجام داد. اما اینکه پشت سر هم اینکار را انجام دهیم اشتباه است. ابتدا یکبار ریمل مژه بزنید. صبر کنید تا کمی خشک شود. مژه ها را با دقت در آینه نگاه کنید. اگر بخشی از مژه ها نیازمند ریمل بیشتر است آنوقت دوباره ریمل را اعمال کنید. در غیر اینصورت تناسب مژ ها به هم خواهد خورد.

اشتباه رایج ۲: اعمال و کشیدن ریمل در جهتی نادرست و اشتباه

نحوه کشیدن ریمل مژه بسیار مهم است. اگر میخواهید ظاهر دلخواه و مد نظرتان را ایجاد کنید بهتر است در جهتی مناسب و درست ریمل بزنید. برخی به اشتباه از بیرون به داخل اینکار را انجام میدهند. اما بهترین حالت این است که از ریشه مژه به سمت خارج اینکار را انجام داد و به صورت جزئی حین اینکار به دست لرزش بدهید.

اشتباه رایج ۳: نادیده گرفتن مژه های پایین

تصور و اشتباه رایج بعدی این است که برخی از خانم ها فکر میکنند زدن ریمل به مژه های پایین تاثیری ندارد. بنابراین از انجام این کار خودداری میکنند. اما این واقعا یک اشتباه بزرگ است. شاید مژه های پایینی آنچنان که باید به چشم نیایند اما در مجموع زیبایی چشم را دو چندان میکنند و زدن ریمل به آن ها نباید فراموش شود. بهتر است ابتدا مژه های سمت پایین را ریمل بزنید آنگاه به سراغ مژه های بالایی بروید.

اشتباه رایج ۴: استفاده روزانه از ریمل های ضد آب

احتمالا شما هم میدانید که استفاده مکرر از انواع صد آب ریمل میتواند برای پوست خطرناک باشد. با توجه به اینکه مواد بکار رفته در این محصولات به سختی پاک میشوند، در درازمدت پوست موضع میتواند دچار حساسیت شود. برای پیشیگیری از بروز حساسیت و آسیب پوستی تنها زمانی از ریمل های ضد آب استفاده کنید که واقعا لازم است. در غیر این صورت از انواع دیگر ریمل استفاده کنید.

اشتباه رایج ۵: آغشته کردن مکرر و مداوم فرچه ریمل داخل بطری آن

فرو بردن مداوم فرچه درون بطری باعث نمیشود که میزان بیشتری ریمل بیرون بیاید و به فرچه بچسبد. چه ۱ بار چه ۱۰ بار اینکار را بکنید تنها حجم مشخصی ماده ریمل به فرچه میچسبد. فرو بردن بیش از اندازه فرچه به داخل بطری تنها باعث نفوذ هوا به داخل بطری و خشک شدن ریمل میشود و هیچ تاثیر دیگری بر آن نخواهد داشت.

حتما بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

هماهنگی رنگ کانسیلر با پوست

 اگر شما از جمله افراد هستین که تا به حال در خرید لوازم آرایشی کانسلیر و انتخاب رنگ آن دچار مشکل شده اید در ادامه این مقاله با گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی انلاین همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

۱-استفاده از کانسیلر سبز رنگ برای پنهان کردن آکنه

موادی که دارای تناژ سبز هستند برای مخفی کردن جوش و آکنه بسیار کارآمد هستند. کانسیلرهای با تناژ سبز برای پنهانت کردن قرمزی جوش‌ها توصیه می‌شوند. فقط باید توجه داشت که از این نوع فقط در نقطه‌ای که جوش وجود دارد استفاده شود نه کل پوست.

۲-انتخاب کانسیلر با تناژ زرد (yellow-toned)

اگر دوست دارید که پوستی شفاف، درخشان و یکدست داشته باشید، رنگ زرد شما را به این هدف نزدیک می‌کند. مواد آرایشی با رنگ زرد به‌صورت یکنواخت رنگ تمام صورت را یکدست می‌کنند. و برای مدتی درخشندگی خاصی به پوست می‌دهند. افرادی که پوست‌های تیره دارند نیز بهتر است از رنگ زرد و یا رنگ‌های مجاور در پالت رنگی برای رنگ کانسیلر استفاده کنند.

۳-خرید کانسیلر با تناژ ملایم صورتی (peach-toned)

ناحیه زیر چشم از لحاظ رنگ کمی متفاوت‌تر از سایر بخش‌های صورت است. برای همین انتخاب کانسیلر هم برای این بخش جدا است. اگر رنگ پوست زیر چشم شما زرد یا مایل به قهوه‌ای است و یا تیره است، سعی کنید یک کانسیلر در تناژ صورتی ملایم که در اصطلاح به پوست هلویی مشهور است استفاده کنید. زیرا به راحتی پوست زیر چشم را با پوست سایر نواحی صورت هماهنگ می‌کند.

هماهنگی کانسیلر با پوست از نظر روشنی و تیرگی

۱-قبل از انتخاب کانسیلر برای صورت، آن را روی گردن تست کنید

برای انتخاب رنگ مناسب کانسیلر بهترین راه، این است که آن را روی گردن خود تست کنید. مقداری از این ماده آرایشی را روی پوست گردن خود و کمی پایین‌تر از زیر گوش قرار دهید. توجه داشته باشید که در زیر نور طبیعی این تست را انجام دهید. نور مصنوعی و لامپ باعث درخشندگی می‌شود که شما را در انتخاب کانسیلرمناسب به اشتباه خواهد انداخت. رنگ کانسیلر انتخابی شما، برای صورت، باید کمی روشن‌تر از پوست شما باشد.

۲-قبل از خرید کانسیلر برای زیر چشم، آن را روی مچ دست خود تست کنید

پوست زیر چشم در بسیاری از افراد با پوست سایر قسمت‌های صورت کمی تفاوت دارد، رنگ پوست زیر چشم ممکن است کمی تیره‌تر از رنگ صورت باشد. بنابراین همان‌طور که شاید خودتان هم بدانید، نوع کانسیلر زیر چشم با کانسیلر سایر قسمت‌های پوست متفاوت است و بهتر است یکی نباشد. مقداری از کانسیلر را روی پوست مچ خود، دقیقا رو یا اطراف رگی که از آن نبض می‌گیرند قرار دهید. اگر کانسیلر با پوست مچ ست شد، می‌توان از آن برای زیر چشم نیز استفاده کرد.

۳-استفاده از زیرسازی برای انتخاب بهتر کانسیلر

چنانچه در انتخاب بهترین نوع این ماده آرایشی به مشکل برخوردید و یا نتیجه دلخواه شما به دست نمی‌آید، بهتر است از زیرسازی استفاده کنید. به کمک مواد مناسب و سالم زیرسازی را انجام دهید. تعدادی ماده زیر سازی را در قسمت خطوط چانه، روی پوست قرار دهید. هر کدام بهتر با پوست شما ست شد، یک کانسلیر روشنتر از فوندانسیون انتخاب کنید.

انواع کانسیلر

 نقص‌های پوست شما با استفاده از یک کانسیلر مناسب و عالی به‌ راحتی پنهان می‌شوند. و نتیجه استفاده از این ماده آرایشی، داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر خواهد بود. با توجه به تعدد برندها و محصولات متنوع، انتخاب و خرید لوازم ارایشی کانسیلر مناسب پوست شما، کار چندان آسانی هم نیست. با یادگیری معیارهایی مانند نوع، رنگ و روشنی-تیرگی که برای پوست شما بهترین ظاهر و نتیجه را می‌سازد، می‌توانید راحت‌تر و بدون دغدغه، اقدام به خرید کانسیلر مناسب کنید. پس در ادامه این مقاله با گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی اینترنتی همراه باشید تا شما را در این با راهنمایی کنیم

۱-کانسیلر بالم (balm concealer)

برای آرایشگران، آرایش پوست‌های چرب به نوعی یک چالش تلقی می‌شود. زیرا پوست چرب شرایط منحصر به‌ فردی دارد و باید تکنیک‌های خاصی را برای آن به کار برد. مهم‌ترین نکته در خصوص این نوع پوست‌ها توجه به روزنه‌های پوستی و غدد چربی زیر پوست است. برخلاف انواع دیگر کانسیلر، بالم‌ها باعث مسدود شدن روزنه‌های پوستی نمی‌شوند. اگر پوستی چرب دارید مناسب‌ترین گزینه خرید کانسیلر برای شما قطعا نوع بالم و مایع آن است.

کانسیلر مایع

این نوع از مواد آرایشی با توجه به اینکه مایع هستند برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند. علاوه بر اینکه جلوی درخشندگی پوست چرب را می‌گیرند بسیار سبک هستد و شخص به راحتی با وجود یک لایه ظریف و نازک روی صورت، احساس راحتی می‌کند. مانند نمونه بالم، کانسیلرهای مایع نیز، مانع از مسدود شدن غدد چربی و روزنه‌های پوست می‌شوند که از این حیث برای سلامتی پوست نیز مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کنند.

خرید کانسیلر مدادی یا استیکی (stick concealer)

کسانی که جنس پوست خشکی دارند معمولا هنگام آرایش صورت با مشکل مواجه می‌شوند. سالن‌های زیبایی پیشنهاد می‌دهند که اگر پوست خشک یا دارای جوش و آکنه دارید و می‌خواهید با یک لایه نسبتا ضخیم آن‌ها را بپوشانید، بهتر است برای پوشش بهتر پوست از کانسیلرهای مدادی جامد استفاده کنید. این کانسلیر یک لایه نسبتا ضخیم روی پوست می‌کشد، که در نتیجه آن خشکی پوست و حتی آکنه و جوش به‌راحتی زیر این لایه مخفی می‌شود. و پوست را یکدست می‌کند. پس اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید یک لایه ضخیم روی پوست شما را بپوشاند، دفعه بعد که قصد خرید کانسیلر داشتید از نوع مدادی و جامد آن خرید کنید.

۴-کرم کانسیلر (cream concealer)

در این قسمت هم قصد داریم درباره پوست‌های خشک صحبت کنیم. اما با این تفاوت که برخی با وجود داشتن پوست خشک دوست ندارند یک لایه ضخیم روی پوست‌شان حس کنند. در نتیجه پیشنهاد ما به این افراد استفاده از (کرم‌های کانسیلر) است که علاوه بر مرطوب کردن پوست، یک لایه نازک روی پوست تشکیل می‌دهد و ظاهر شما را بهتر نشان می‌دهد.

نکته:

اگر شما پوست نرمالی دارید و مشکل خاصی در بافت پوست شما وجود ندارد، لزومی ندارد که برای انتخاب و خرید کانسیلر نگران باشید. اصولا از هر نوعی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. تنها افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، یا شرایط مختلف پوستی دارند مجبور به استفاده از انواع خاص این ماده آرایشی هستند.

تمیز کردن لوازم آرایش، چگونه محصولات آرایشی خود را ضدعفونی کنیم؟

 امروزه لوازم آرایشی و محصولات زیبایی تقریبا در هر خانه ای پیدا میشود و همه خانم ها همیشه در کیف خود تعدادی اقلام آرایشی به همراه دارند. از آنجایی که این مواد وسایل با پوست، مو و بخش های مختلف بدن در ارتباط هستند لازم است که همیشه از آن ها به درستی نگهداری کنیم تا خدای ناکرده مشکلی برای سلامتی ما پیش نیاید. برای همین منظور، ما در این مقاله به شما راهکارهایی درباره نحوه تمیز کردن کردن لوازم آرایش و تمیز کردن آن ها پس از خرید لوازم آرایشی و در طول دوره استفاده از آن ها  ارائه خواهیم کرد.

ضدعفونی کردن لوازم آرایشی : هر ماده و وسیله آرایشی را  باید چگونه تمیز و ضدعفونی کرد؟

تمیز کردن لوازم آرایشی مانند کرم پودرهای مایع (بدون پمپ)

مواد آرایشی بر پایه کرم پودر به راحتی و بیشتر از انواع دیگر لوازم در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. قرار گرفتن یک شی کثیف مثل قلمو یا حتی دست آلوده میتواند به راحتی باعث انتقال میکروب ها و انواع باکتری های مضر به داخل این محصولات آرایشی شود. باکتری ها در چنین محیطی به راحتی رشد و تکثیر پیدا میکنند. و تنها کافیست برای بار دیگر از این محصول آلوده استفاه کنید تا پوست شما دچار مشکلات و انواع حساسیت ها شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، سعی کنید که از کرم پودرهای مایع همراه با پمپ استفاده کنید. زیرا میتوانند تا حد زیادی مانع از ورود میکروب ها به داخل مواد آرایشی شوند. برای در امان ماندن کرم پودرهای بدون پمپ سعی کنید همواره مقداری از آنها را در یک ظرف کوچک درب دارد قرار دهید و پس از تمام شدن دوباره مقدار دیگری را در همان ظرف قرار داده و استفاده کنید.

تمیز کردن خط چشم ها و محصولات آرایشی که خودشان برس دارند

تمیز کردن لوازمی که خودشان برس کوچکی در بخش انتهایی دارند بسیار آسان است. و تنها کافیست از یک دستمال کاغذی کمک بگیرید. به این شکل که دستمال را به مقداری الکل آغشته کرده و به آرامی و با دقت سر آن ها را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن مواد آرایشی مانند کانسلیرهای مایع، ریمل ها، خطوط چشم مایع و برق لب ها

مواد آرایشی مایع معمولا به سختی تمیز می‌شوند و اگر آلوده شوند بهتر آن است که دور ریخته شوند. زیرا آلودگی میتواند به سرعت در تمامی بخش های مایع پخش شود. برخی مواد مانند ریمل نیز بهتر است که در فاصله زمانی ۴ تا ۶ ماه تعویض شوند.

همانطور که گفته شد لوازم آرایشی که برس دارند راحت تمیز میشوند. اما این تنها برای زمانی خوب است که شما به تنهایی از یک محصول استفاده میکنید. اگر لوزام شما در معرض دید است و ممکن است کسی از آن ها استفاده کند و یا به صورت اشتراکی از آن ها استفاده مکینید، سعی کنید از برس های ظریف یکبار مصرف استفاده کنید.

تمیز کردن رژ لب

خوشبختانه حتی اگر رژ لب ها کثیف و آلوده شوند میتوان آن را تمیز و ضدعفونی کرد. اگر رژ لب شما آلوده شد و یا مقداری ماده خارجی روی آن ّقرار گرفت، نگران نباشید. ابتدا یک لیوان تهیه کرده و مقداری الکل در آن بریزید. سپس سر رژ لب را در آن قرار داده و چند ثانیه بعد آن را خارج کنید. در مرحله بعدی آن را با کمک دستمال کاغذی خشک کنید. (برای جلوگیری از ورود الکل به عمق رژ لب سعی کنید چند ثانیه رژ را به صورت وارونه و سروته نگه دارید.)

منبع : گلچهره

نحوه صحیح و اصولی پاک کردن آرایش چشم

 برخی از خانم ها به خاطر حضور در محل کار یا اجتماعات مجبورند روزانه آرایش کنند. خود آرایش کردن یک دردسر است و پاک کردن آن یک دردسر دیگر. استفاده زیاد از مواد آرایشی و به طبع پاک کردن روزانه آن نیز میتواند به پوست خانم ها آسیب برساند. در این بین پاک کردن آرایش چشم کمی دشوارتر است زیرا ما با پلکها، مژه ها و ساختار های ظریفتر سروکار داریم که میتوانند طی فرآیند پاک کردن مواد آرایشی آسیب ببینند. ما در این مقاله از گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی انلاین به شما نشان خواهیم داد که چگونه و به طریقی میتوانید آرایش چشم خود را بدون وارد شدن آسیب و با خرید لوازم بهداشتی مناسب به راحتی پاک کنید.

پاک کردن آرایش چشم با کمک شامپو بچه

هرچند که انواع پاک کننده های چشمی در بازار وجود دارد، اما احتمالا همه توانایی خرید آن ها را ندارند و یا اصلا تمایلی به خرید آن ها از خود نشان نمیدهند. زیرا میتوان با کمک روش های ساده تری آرایش چشم ها را پاک کرد. یکی از این روش ها استفاده از شامپو بچه است. شامپو بچه نسبتا قیمت کمتری دارد و نوعی شوینده قوی است که با پوست های نازک، حساس و ظریف بسیار سازگار است. بنابراین از آنجایی که چشم ها حساس هستند برای پاک کردن محصولات آرایشی آن، میتوان از شامپو بچه کمک گرفت.

برخی از مزایای پاک کردن محصولات آرایش چشم با شامپو بچه

عدم سوزش چشم ها

عدم ریزش اشک

عدم بروز حساسیت یا واکنش ها آلرژیک

پاک کننده قوی ریمل های مژه و ابرو کاهش احتمال آسیب به بافت چشم و بخش های اطراف آن

هزینه پایین

و …

نحوه پاک کردن مواد آرایش چشم

برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

چشم های خود را در معرض مقدار کمی آب قرار دهید یا با کمک یک دستمال مرطوب تمیز آن ها را خیس کنید

مقداری از شامپو بچه را روی کف دست خود ریخته و آن را پخش کنید

دست خود را نزدیک چشم ها برده و به آرامی چشم ها و اطراف آن ها را ماساژ دهید

بعد از چند ثانیه ماساژ چشم ها، و جدا شدن مواد آرایش چشم ، دست های خود را با آب ولرم بشویید

در مرحله بعدی نیز با کمک آب ولرم چشم ها را بشویید

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد