x تبلیغات
گلچهره

چند روز یک بار شامپو کنیم ؟

 نیاز به شست و شو و شامپو کردن موها در افراد مختلف بسته به به جنس موهاشون متفاوت است در ادامه این مقاله با فروشگاه لوازم بهداشتی آنلاین گلچهره همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

یکی از پر مصرف ترین محصولات توسط افراد مختلف شامپو می باشد که برای محافظت از پوست و مو سر تولید می شود.این محصول مراقبت از مو نیازی به استفاده روزانه  ندارد، البته میزان مصرف شامپو برای شستشو مو در افراد مختلف بسته به جنس موی سر متفاوت است.

زیرا باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می شود و نتیجه آن داشتن موهای وز و خشک می شود.پس اگر جنس موهای شما خشک است در مصرف شامپو زیاده روی نفرمایید.

اگر موهای چربی دارید باز هم نیازبه استفاده روزانه از شامپو دارید می توانید از شامپو بدون سولفات استفاده کنید شامپوهایی که کف کمتری تولید می کنند این محصولات قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به محصولات کف دار دارند.

وظیفه شامپو حذف پوست های مرده سر آلودگی های که بر روی پوست نشسته است و چربی اضافه ای که از پوست سر ترشح می شود.

نقش شامپو و ارتباط آن با ریزش موی سر

بعضی وقت ها افراد فکر می کنند اگر از شامپویی استفاده می کنند و مشکلی برای پوست و موهایشان ایجاد شد و ریزش موی سر بیشتر  شد، پس علت آن را استفاده از شامپو نامناسب می دانند و آن شامپو را عوض می کنند.

البته ناگغته نماند که گاهی اوقات استفاده از شامپوهای ارزان و غیر استاندارد جنس مو را خشن تر می کند.

بر اساس تحقیقاتی که متخصصان پوست و مو انجام دادند متوجه شده اند ویژگی های وراثتی، بیماری، مواد شیمیایی موجود در یا حتی شانه و برش کشیدن علت ریزش مو است، شامپو هیچ نقشی در ریزش و رویش مجدد موها ندارد.

مدت زمان ماندگاری شامپو روی سر حداقل ۳ دقیقه باشد تا کاملا مواد داخل شامپو روی فولیکول های مو اثر بگذارد برای شستشو و آبکشی با آب گرم نه داغ و با نوک انگشتان کاملا ماساژ دهید تا هیچ گونه موادی از شامپو روی سرتان باقی نماند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم بهداشتی آنلاین

 

انتخاب خط چشم برای انواع چشمها

 در این مقاله با بلاگ گلچهره فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین همراه باشید تا شما را با بهترین مدل خط چشم مناسب چشم شما آشنا کنیم.

اگر چشمان درشتی دارید:

اول از همه اینکه خط‌چشم پهن کاملا برای شما برازنده است همچنین توصیه می‌کنیم داخل چشم را سیاه کنید وقتی داخل چشم درشت سیاه شود، چشم کوچک‌تر و گردتر جلوه می‌کند.

اگر چشمان گود رفته دارید:

شما به هیچ وجه نباید داخل چشم‌ها یا اطراف آنها را سیاه کنید چون چشم‌هایتان خیلی ریز و گودرفته‌تر جلوه خواهند کرد بهترین حالت برای شما یک خط‌چشم باریک و ظریف است، البته سایه‌های روشن هم به این هدف شما کمک می‌کنند.

اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید:

پیشنهاد می‌کنیم پشت چشم را یک خط چشم پهن بکشید، در ضمن توصیه می‌کنیم از سایه تیره نیز به‌عنوان مکمل استفاده کنید چون سایه تیره بیرون‌زدگی را می‌پوشاند وقتی تیرگی‌های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته‌تر جلوه می‌کند.

اگر چشمان ریزی دارید:

برای درشت جلوه کردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن؛ چون به‌طور کلی وقتی خط چشم پایین را بکشید چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند.

اگر چشمان با فاصله دارید:

بهتر است از خط‌چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید، یعنی خط‌چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید این کار باعث می‌‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد چون خط‌چشم این فاصله را می‌پوشاند.

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید:

شما نباید خط‌چشم‌تان را از ابتدا بکشید بهتر است از خط‌چشم نیمه استفاده کنید و بیشتر روی انتهای چشم کار کنید یعنی از نصف پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم‌ها بیشتر جلوه کند.

اگر چشمان گردی دارید:

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده‌تر به‌ نظر برسد و گردی آن را بپوشاند.

بیشتر بخوانید : راهتمای خرید لوازم آرایشی

رنگ مورد نظر با پوست چهره شما

 رنگ مو تاثیر به سزایی در زیبایی چهره هر فرد دارد و انتخاب یک رنگ موی مناسب با رنگ پوست می تواند زیبایی شما را دو چندان کند ، لما اینکه چه رنگ مویی انتخاب شود خود نیار به اطلاعات جامعی دارد پس در ادامه این مقاله با گلچهره سایت خرید لوازم آرایشی آنلاین همراه باشید تا شما را این باره راهنمایی کنیم.

 مقابل یک آینه با نور کافی بایستید و موهایتان را با یک حوله جمع کنید تا بتوانید رنگ صورتتان را تشخیص دهید، چهره تان اگر قرمز یا صورتی بود،چهره شما سرد است ، اگر به رنگ هلویی، زیتونی و یا طلایی بود  چهره شما گرم است گاهی ممکن است چهره شما بین سرد و گرم  باشد در اینصورت چهره شما خنثی می باشد.

۱-پوست های سرد: اگر جزوء افراد بور هستید رنگ شرابی و بژ را انتخاب کنید، افراد سبزه قهوه ای شکلاتی و یا رنگ های مسی و گیلاسی گزینه خوبی می باشد همچنین رنگهای A تا NN (خاکستری )  این رنگ ها فاقد تن قرمز یا طلایی هستند که برای این نوع پوستی مناسب می باشند.

۲- پوستهای گرم : حروفG یا RR در جعبه رنگ که شامل تن قرمز و طلایی است به رنگ مو مورد نظرتان جلوه سالمی می دهد، برای افراد سبزه، قهوه ای طلایی، بلوطی و یا رنگهای ماهاگونی مناسب می باشد بلوندها از رنگ مسی و عسلی می توانند استفاده کنند.

۳- پوستهای خنثی (نه سرد نه گرم): با توجه به شخصیت خودتان چیزی را که واقعا برازنده شماست انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

سفید شدن تیرگی پوست زیر بغل، واژن، ناحیه تناسلی و کشاله ران

 اگر زیر بغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی بدن تان دچار تیرگی شده به جای ناراحتی و استفاده از مواد شیمیایی مضرر می توانید به مرور با مواد خانگی و طبیعی پوست خود را روشن کنید. در ادامه این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی گلچهره چندین روش خانگی برای روشن و سفید شدن بدن تان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکته : خیلی مراقب باشید مواد وارد واژن نشود.

رفع تیرگی زیر بغل

لیموترش

لیموترش‌ها حاوی سفیدکننده‌هایی طبیعی هستند. همچنین ضد میکروب هم هستند، بنابراین با استفاده از لیموترش، نه تنها زیر بغل تان سفید، بلکه تمیز و سرحال هم خواهد شد. ماهیت اسیدی لیموترش، یک خاصیت عالی برای روشن کردن پوست زیر بغل است، و اگر به طور مرتب از آن استفاده کنید، بزودی زیر بغل تان هم رنگ پوست اندام‌های دیگرتان خواهد شد.

پودر زردچوبه

پودر زردچوبه با خاصیت دارویی فراوانی یکی از مهم ترین ادویه جات هند است، مقداری از پودر زردچوبه را با ۲ قاشق کشک و ۱ قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید. این کار را ۲ بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.

مخلوط آب و جوش شیرین

ترکیبی از آب و جوش شیرین هم یک درمان خانگی بی‌نظیر دیگر برای سفید کردن تیرگی زیر بغل است. مخلوط را بسازید و زیر بغل تان را بطور کامل به آن آغشته کنید. کمی‌صبر کنید، سپس زیر بغل تان را بشویید. همانند لیموترش، باید مدتی این راه درمانی را استفاده کنید تا نتایج مشخصی بدست بیاورید.

خیار

خنکی موجود در خیار باعث جوتنی و شادابی پوست می‌شود. آب خیار را با مقداری زرد چوبه در قسمت مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه بشورید.

آرد نخود با شیر یا ماست

شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده یا شیر احتیاج دارید. آرد را با ماست یا شیر ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به زیر بغل تان بمالید. اگر کثیف شدن ملافه‌هایتان مهم نیست، می‌توانید بگذارید این مخلوط در طول شب روی پوست تان بماند. از آنجایی که کاملا طبیعی هستند، اثر سوءی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید نتیجه‌ی سریع‌تری بگیرید، می‌توانید مقداری آبلیمو هم به آن بیفزایید.

سیب زمینی

سیب زمینی نه تنها مزه خوبی دارد بلکه در درمان تیرگی موثر است، آب سیب زمینی را بگیرید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست زیر بغل بگذارید

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

همه چیز در مورد کراتینه موی سر

 کراتین چیست؟

یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در موها وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند ولی  برای کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است.

برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود.پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کراتیه کردن مو و انواع روش های ان در ادامه این مقاله با گلچهره سایت فروش لوازم آرایش آنلاین همراه باشید.

روش کراتینه کردن:

برای کراتینه کردن حدود۹۰دقیقه یا بیشتر وقت نیاز است.موهای سر رو آغشته به کراتینه کرده و با استفاده از اتوی مو، موهای شما را صاف می کند. که البته به بلندی موهای شما بستگی دارد. محصولات کراتینه‌ در سالن زیبایی  شامل ترکیبات کراتین ترمیم‌کننده و صاف‌کننده هستند .

صرفه‌جویی در زمان:

 بین۴۰% تا۶۰% در زمان خود نسبت به استفاده از  اتو مو و سشوار برای صاف کردن مو صرفه‌جویی می شود.

برگشتن موهای وزوزی به هیچ وجه:

 بعد از کراتینه‌کردن موها، موهای وزوزی را به دست فراموشی بسپارید. بوردای می‌گوید: “شما می‌توانید درهوای مرطوب یا زیر نم نم باران قدم بزنید و موهای شما هیچ تغییری نمی‌کند.

شستن سریع ممنوع:

برای تاثیر گذاری کراتینه بر روی موها باید ۳ الی ۴ روز موی سر رو نشویید چون اثر گذاری کراتینه بر روی مو چند روزی طول می کشد.

روش مراقبت:

مراقبت مو  بعد کراتینه کردن یکی از نکات مهم می باشد.بعد از کراتینه‌کردن موها، و بعد از اینکه چند روز به موها زمان دادید و آنها را نشستید، حالا باید از شامپوهایی که فاقد سولفات سدیم هستند، استفاده نمایید تا مواد این شامپو بر روی موهای شما تثبیت شود.

میزان دوام:

صافی موها حدودا بین دو تا دو ماه ونیم دوام دارد.کراتینه کردن باعث شکسته شدن موهای شما نمی‌شود.ولی اتوی مو بدلیل داغ بودن موجب شکستگی و پاره شدن می شود .

بیشتر بخوانید : خرید لوازم آرایشی

ماسک برای انواع پوست

 ۱.خیار برای پوست خشک:

خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و بهترین ماسک برای زیبایی پوست های خشک هست.

طرزتهیه ماسک: خیار رو رنده کنید و آب خیار را روی پوست صورت و گردنتون بگذارید و اجازه بدید خشک شود. تفاله های اضافی آن هم به عنوان ماسک دور چشم بگذارید.

۲.روغن زیتون و تخم‌مرغ را امتحان کنید:

 یکی از بهترین ماسک ها و کرم‌های گیاهی برای افرادی است که جنس پوست‌ بسیار خشکی دارند.

طرزتهیه ماسک: یک قاشق چای‌ خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست‌های خود ماسک کنید و برای پاک کردن آن ازصورت از شیر کمک بگیرید.

۳.سیب ‌زمینی ساده ترین ماسک:

 بهترین ماسک در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشکی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز کمک می‌کند.

طرزتهیه ماسک: یک سیب ‌زمینی متوسط را آب ‌پز کنید و پس از سرد شدن آن را رنده کرده و با مقداری شیر خمیر کنید. این خمیر را به ‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بذارید و بعد با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیربه لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز کمک می‌کند.

۴.ماسک هویج و شیر :

قبل از استفاده پوست را چرب نمائید.یک قاشق چای خوری سرشیر را با یک قاشق چای خوری آب هویج مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

 ماسک برای پوست چرب:

۱.گل همیشه بهار، مریم گلی:

برای پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده می شود.

طرزتهیه ماسک: دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید.

۲.گوجه فرنگی:

بهترین روش برای تمیز کردن صورت چرب و جوش دار ماسک گوجه فرنگی می باشد.

طرزتهیه ماسک: گوجه فرنگی رو از وسط برش بزنید و کمی فشار بدهید و روی صورت بذارید تا تخم های داخلش هم روی صورت قرار بگیرد و چند دقیقه ای روی صورت باشد.

۳.سیب و عسل:

یک عدد سیب را در پوره کنید سپس ۳قاشق سوپ خوری عسل به آن اضافه کنید خوب هم بزنید تا یکدست شود.ماسک را روی صورت بمالید وبعد از ۱۰دقیقه آبکشی کنید

ماسک پوست جوش دار

۱-ماسک گل ریواس:

برای جوش های چرکی با قاشق مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته ای سه روز برروی پوستتان بمالید

 ۲.ماسک گل ریواس، بابونه،بنفشه:

ابتدا همه گل ها را باهم می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کرده ایم به صورت ماسک روی صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک، پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا پوست صورت ضدعفونی شود.

۳.ماسک خیار و آلوئورا:

خیار و ماست پاک کننده های بی رنگ و آلوئورا نرم کننده و مرطوب کننده است.

۳ قاشق آب خیار تازه را با ۲ قاشق ژل آلوئورا خالص و ۱ قاشق ماست کم چرب مخلوط و آن را روی صورت و گردن بکشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید.

منبع : فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین گلچهره

 

انواع ماسک برای مو

 اگر به سلامت مو های خود اهمیت می دهید در این مقاله با گلچهره فروشگاه آنلاین لوازم چهره همراه باشید تا ماسک موی مناسب خود را بیابید.

اگر موهای نازک وزی دارید احتیاج به رطوبت رسانی دارد، برای اینکار ماسک مو رو از بالا به پایین ۲ الی ۳ دقیقه رو موهایتان بگذارید.

موهای فر

برای نرم شدن موهای فر باید از  ماسک‌های نارگیل، آووکادو و روغن آرگان استفاده کرد تا زیبایی موها رو دو چندان کند.

موهای خشک و وز

برای موهای خشک رطوبت رسانی بیشتر باید باشد به این دلیل از ماسک های کراتینه به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید،

موهای رنگ‌شده

موهای رنگ شده نسبت به موی رنگ نشده به رطوبت بیشتری نیاز دارد، رطوبت باعث درخشندگی موها می شود، خشک شدن مو درخشش را از بین می برد.

ماسک‌های چرب برای موهای خشک

از ماسک‌های روغنی روی موهای خشک استفاده کنید؛ شما باید ۲۰ دقیقه این ماسک را روی سرتان بگذارید زیرا مدت زمان تغذیه ماسک روغنی بیشتر از سایر ماسک ها می باشد.

ماسک، هفته‌ای یک‌بار

استرس،تغییرات آب و هوا، استفاده از دارو و….عواملی هستند که می‌توانند به موها آسیب برسانند. و باید دست‌کم هفته‌ای یک‌ بار از ماسک استفاده کنید تا موهای شما بتوانند در برابر این عامل ها واکنش مناسبی نشان دهند و درواقع از خودشان دفاع کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی 

ترفند داشتن چشمان درشت در آرایش عروس

 چشم ها زیباترین عضو در چهره هر فرد هستند و چشمان درشت و زیبا می تواند زیبایی شما را در شب عروشی شما دو چندان کند. در این مقاله با گلچهره " فروشگاه لوازم آرایش انلاین "همراه باشید تا شما را با چند ترفند برای درشت کردن چشم ها آشنا کنیم.

ترفند اول: سایه ی روشن

یکی از ساده ترین راهها برای این که چشمان تان را درشت تر نشان دهید، سایه روشن است. آرایشگران هم برای این که چشم ها را شاداب تر و روشن تر نشان دهند، از سایه های رنگ روشن استفاده می کنند. مقداری از سایه روشن را به گوشه چشم ها و بالای پلک هایتان بزنید.

ترفند دوم: رژلب کم رنگ

زمانی که شما از رژ لب بی رنگ یا کم رنگ استفاده می کنید، در واقع تمرکز را از لبان تان گرفته اید و به سمت چشم هایتان جلب کرده اید. با این روش به طور طبیعی چشم هایتان درشت تر به نظر خواهد آمد.

ترفند سوم: آب یخ

اگر صبح به زور از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب یخ چاره کار شما خواهد بود. اما این لیوان برای نوشیدن نیست، بلکه باید آن را روی صورت تان بپاشید. از آنجا که چشم های پف کرده، شما را خسته و کسل نشان می دهد، یخ می تواند به بهترین شکل عمل کند و چهره شما را، حتی بدون نوشیدن قهوه، بیدار و سرحال نشان دهد.

 ترفند سوم: کانسیلر روشن

کانسیلر رنگ روشن، نه تنها خستگی چشم های شما را از بین می برد بلکه آنها را درشت تر نیز نشان خواهد داد. اگر چه این کار ساده است اما تفاوت چشمگیری در چهره تان ایجاد می کند. بنابراین یک کانسیلر روشن بگیرید و آن را به زیر چشم هایتان بزنید تا سیاهی های دور آن را بپوشاند..

آقایان هم می توانند از کرم ضد آفتابی که با رنگ پوست شان تناسب دارد، استفاده کنند از آنجا که ناحیه دور چشم بسیار حساس است، سعی کنید که از کانسیلر مناسبی استفاده کنید تا هم روی پوست صورت تان به خوبی بنشیند و هم به پوست تان آسیب نزند.

ترفند چهارم: فر کردن مژه

اگر ازدسته خانم های شاغلی هستید که وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند. در این شرایط باید به دنبال ساده ترین و سریع ترین روش برای جذاب تر شدن باشید. مژه تاثیر زیادی بر چهره دارد. بنابراین با کمی حالت دادن آنها می توانید ظاهرتان را از این رو به آن رو کنید. با حجیم تر کردن و بلندتر کردن مژه ها، چشم هایتان بیشتر به چشم می آید. بنابراین فر مژه می تواند دوست خوبی برایتان باشد.

ترفند پنجم: کشیدن خط چشم روشن

اگر چه سایه چشم روشن، چشم های شما را بزرگ تر نشان خواهند داد، اما خط چشم را هم فراموش نکنید. اگر تا به حال از خط چشم سیاه استفاده می کردید، زمان آن است که خط چشم های رنگ روشن را هم امتحان کنید. با روشن کردن دور چشم هایتان، قرمزی، سیاهی و خستگی آنها از بین می رود و چشم هایتان حالتی شاداب تر و سالم تر به خود می گیرد.

ترفند ششم: ویتامین سی

ویتامین سی به داشتن پوستی روشن و شاداب کمک می کند،بنابراین از میزان ویتامین سی بدن تان اطمینان حاصل کنید. این ماده لکه های حاصل از آفتاب، نشانه های پیری و بی رنگی پوست را از میان می برد و چشم هایتان را جذاب تر و شاداب تر از قبل نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید لوازم آرایشی

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد